...

Medytacja

Czym jest medytacja

Medytacja to obecność w teraźniejszości oraz stan wewnętrznego skupienia. To także sztuka świadomej koncentracji umysłu, praktyka uważności i pełne zaangażowanie w chwilę obecną. A ponadto szczery i głęboki kontakt ze sobą i swoim ciałem.

Jednak przede wszystkim, medytacja to stan wewnętrznego spokoju oraz troski i miłości do samego siebie. Akceptacja i przyjęcie tego, co przychodzi bez przywiązywania się i oceny. Bycie „tu i teraz”. Bez oczekiwań, napięcia i wysiłku. Dla spragnionych, to odpoczynek umysłu, wyciszenie natłoku myśli i ukojenie emocji.

Cel, efekty oraz korzyści z medytacji

Proponowane przez nas medytacje oraz ćwiczenia zostały opracowane w oparciu o techniki psychologii pozytywnej i psychologii zdrowia oraz elementy praktyk duchowych, z uwzględnieniem tradycji kultur wschodnich.

Stanowią one ciekawe, bezpieczne i skuteczne narzędzie do praktyki uważności, relaksacji oraz emocjonalnego wzrostu, co ma na celu zwiększenie poczucia spełnienia i wewnętrznej harmonii. W zależności od tematyki, łagodnie oraz efektywnie wesprą w pracy z wybranymi zagadnieniami rozwoju osobistego.

Poznasz różne formy relaksacji oraz rodzaje medytacji. W tym m.in. medytację zen, medytację z wizualizacją, skanowanie ciała, mindfullnes oraz medytacje aktywne i mantry. 

Do kluczowych korzyści z regularnej praktyki medytacji:

  • Lepsze poznanie i zrozumienie siebie oraz kontakt z własnymi emocjami i ciałem;
  • Regeneracja systemu nerwowego;
  • Wyciszenie umysłu, wyraźna poprawa koncentracji i pamięci;
  • Zwiększenie świadomości własnego ciała i harmonijna komunikacja z nim;
  • Odzyskanie wewnętrznego spokoju i satysfakcji z bycia w chwili obecnej;
  • Redukcja skutków stresu i wewnętrznych procesów pobudzenia: napięcia, lęku, przewlekłego zmęczenia;
  • Odprężenie, poprawa samopoczucia i podniesienie poziomu energii.

Przygotowanie do praktyki medytacji i jej przebieg

Zalecamy praktykowanie medytacji w ubraniu komfortowym dla Ciebie (koszulka, bluza, luźne spodnie, leginsy czy dresy). Tak, aby ubiór nie krępował ciała i nie utrudniał swobodnych ruchów i oddechu.

W przypadku medytacji w formie zdalnej, polecamy wybór miejsca, które pozwala wygodnie usiąść, we względnej ciszy i spokoju.

Założenia medytacji - Powrót do ciała

Praktycy medycyny wschodniej uważają, że stres zaburza przepływ energii, czego przejawem są nasilone emocje. Ich przeżywanie jest immanentną częścią doświadczania życia, ale często pozostają nieprzyjęte i wyparte. Przecież w świecie nastawionym na sukces i produktywność, nie ma czasu na uszanowanie pojawiających się myśli oraz harmonizację naszego wnętrza. A emocje nieuwolnione, wyniszczają organizm oraz uszkadzają duszę. 

Wielu ludzi funkcjonuje w permanentnym stresie oraz odcięciu od siebie i swoich emocji, ignorując lub zagłuszając sygnały, które wysyłają zmęczone i wołające o pomoc organizmy. Zaczynają oni traktować pojawiające się bóle i napięcia ciała, chaos emocjonalny oraz bezsenność,  jako immanentny element codzienności. W takim stanie nawet osiągnięty sukces, przestaje przynosić satysfakcję.

Przez to z czasem, niektórzy przyzwyczajają się do spadku wydajności intelektualnej oraz fizycznej, wywołanych problemami z koncentracją i chronicznym zmęczeniem. A to przecież finalnie jest równoznaczne ze spadkiem produktywności.

Dlatego warto zajrzeć głębiej, poczuć swoje emocje i poszukać równowagi. Świetnym narzędziem do tego celu jest medytacja, która harmonizuje umysł i ciało. Jej regularna praktyka przywraca klarowność myśli i poczucie wewnętrznego spokoju, a przede wszystkim uczy akceptacji i przywraca kontakt z samym sobą.

error: Zawartość strony jest własnością intelektualną autora!
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.